הפתעה מדינית: המועמד המוביל לנשיאות בלוב מעוניין בשלום עם ישראל

שלמה ריזל No Comments on הפתעה מדינית: המועמד המוביל לנשיאות בלוב מעוניין בשלום עם ישראל

אחת האויבות הקשות של ישראל – לוב, ייתכן ותהיה המדינה הבאה בתור להצטרף להסכמי אברהם. על פי מקורבים לגנרל ח'ליפה חפתר המועמד המוביל לנשיאות במדינה, הגנרל מעוניין לקיים נורמליזציה עם ישראל במידה ויבחר לתפקיד

חתימת הסכמי אברהם בוושינגטון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדינה בהפתעה: אחרי איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן – האם אחת האויבות המרות של ישראל לוב תהפוך למדינה החמישית שתצטרף להסכמי אברהם ותכונן מחדש יחסים עם ישראל?

המחנות הפוליטיים במדינה הערבית-אפריקנית, שחוותה שתי מלחמות אזרחים אכזריות בעשור האחרון, נערכים למערכת בחירות רוויית יצרים שתקבע את עתידה של לוב.

לדברי גורמים בכירים בלוב המקורבים למועמד המוביל לנשיאות המדינה, הגנרל ח'ליפה חפתר, נראה כי המדינה הערבית מתקרבת לנרמול יחסיה עם ישראל. חפתר התבטא לאחרונה בכמה הזדמנויות בדבר רצונו להגיע לנורמליזציה עם ישראל, והכריז כי יפעל לשם כך אם ייבחר לנשיאות בבחירות שייערכו ב-24 בדצמבר.

גורם במטה של חפתר: "כרגע, דיבורים על ישראל עלולים לפגוע בסיכוייו לנצח – בגלל העוינות המסורתית של הציבור בלוב לישראל". כך מפרסם דניאל סריוטי ב"ישראל היום".

יש לציין כי בלוב הייתה קהילה יהודית גדולה ותוססת במשך אלפי שנים במדינה, עם הקמת המדינה כמעט כל יהודי לוב נמלטו ממנה אל ארץ ישראל וחלקם למדינות נוספות כמו איטליה וארה"ב.



0 תגובות